7.9 C
Tehran
دی ۲۷, ۱۳۹۷
اقتصادی خودرو صنعت و تجارت

اعتراض مشتریان رامک‌خودرو و نگین‌خودرو

اعتراض مشتریان رامک‌خودرو و نگین‌خودرو

پیشامد- صبح امروز تعدادی از مشتریان دو شرکت رامک خودرو و نگین خودرو روبروی وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخگویی به مشکلات خود شدند.

به گزارش پیشامد به نقل از ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه) حدود صد نفر از مشتریان دو شرکت واردکننده خودروی “رامک خودرو” و “نگین خودرو” که چندین ماه و بعضا بیش از یک‌ سال است که اقدام به ثبت‌نام خودروهایی همچون تیوولی، سانگ‌یانگ، لکسوز و غیره کرده‌اند اما هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات‌شان و تعیین تکلیف خودروهای ثبت‌نامی خود شدند.

برخی از این مشتریان امسال و برخی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ اقدام به پیش‌خرید خودرو کرده‌اند و مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت به این شرکتها پرداخت کرده‌اند؛ اما پس از گذشت موعد تحویل، این دو شرکت خلف وعده کرده و خودروی مشتریان را به بهانه‌ این که خودروها وارد شده اما دولت اجازه ترخیص ‌آن‌ها را از گمرک نمی‌دهد، تحویل نداده‌اند.

یک از این مشتریان در این رابطه اظهار کرد: خودروی تیوولی را در خرداد ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده و موعد تحویل خودرو آذر ماه ۱۳۹۶ بوده است. در حال حاضر بیش از یک سال است که از موعد تحویل خودرو می‌گذرد اما هنوز موفق به دریافت خودرو نشده‌ام. در جواب اعتراض‌ها هم تنها پاس‌کاری از شرکت رامک خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد. گمرک می‌گوید وزارت صنعت اجازه ترخیص خودرو را نمی‌دهد. وزارت صنعت می‌گوید رامک خودرو تخلف کرده و ثبت سفارش به تعداد درست انجام نشده و در واقع قاچاق صورت گرفته است که اجازه ترخیص داده نمی‌شود. اما در کل مقصر اصلی خود رامک خودرو است.

وی افزود: خودروها ترخیص نمی‌شود و تنها مدام قیمت را بالا می‌برند؛ تا جایی که در حال حاضر قیمت خودرو به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده در حالی‌که قیمت خرید ما ۱۰۳ میلیون تومان بوده است. در حالی‌که بسیاری از مشتریان تکمیل وجه کرده‌اند اما باز هم طلب مبلغ بالاتری شده اما باز هم خودرو تحویل داده نمی‌شود. شب گذشته نمایندگان شرکت رامک خودرو از ما خواسته‌اند که تجمع صورت نگیرد و فرصت ۱۰ روزه به ما بدهید تا خودروها را ترخیص کنیم. این حرفی است که مدت‌هاست می‌شنویم اما اتفاقی نمی‌افتد.

یکی دیگری از مشتریان می‌گوید: من شهریور ماه ۱۳۹۶ خودروی تیوولی ثبت‌نام کرده‌ام. پس از زمان موعد تحویل، ماه‌ به ماه‌ تحویل خودرو به تعویق می‌افتد و تعیین تکلیف صورت نمی‌گیرد. بایستی شرکت به تعهد خود عمل کرده و خودروهای ما را تحویل دهد یا اگر نه مبلغ واریزی ما به همراه مابه‌التفاوت پول‌ و همچنین جریمه را پرداخت کند.

این مشتریان معترض می‌گویند:” درست است که قیمت ارز بالا رفته و به‌تبع قیمت خودروها بالا رفته است، ما با این موضوع مشکلی نداریم. حتی مابه‌التفاوت را هم برخی پرداخت کرده‌اند اما از تحویل خودرو هیچ خبری نیست، لذا ما تنها خواستار تحویل خودروی خود هستیم. در حال حاضر چیزی حدود ۱۵۰۰ شاکی برای این دو شرکت وجود دارد اما نامه‌نگاری‌ها، شکایات و تجمع‌های ما به جایی نرسیده و رسیدگی نمی‌شود.”

همچنین تعدادی از مشتریان شرکت نگین خودرو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما از این موضوع که ماه‌هاست که علی‌رغم واریز پول موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند گله‌مند و ناراضی بودند.

در نهایت نماینده‌ای از مشتریان معترض وارد وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و پس از برگشت می‌گوید اعلام کرده‌اند موضوع در دست پیگیری است و به زودی مشکل شما تعیین تکلیف خواهد شد. بنابراین از تجمع خودداری کرده و با توجه به این‌که این شرکت‌ها خصوصی هستند شکایت کنید و موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کنید.

نوشته های اخیر

روایتی از فرصت سوزی شش ساله برای تصویب لایحه قانون مشاركت عمومی-خصوصی

مدیر خبری

نقاط تاریک عملکرد صندوق توسعه ملی در حمایت از اقتصاد ایران

مدیر خبری

بازار خودرو نیازمند مدیریت بحران

مدیر خبری

نظر خود را بنویسید

بیست − هشت =